Inskolning på dagis

image

image

image

image

image

Onsdag var första dagen på dagis men bara i en timme sen har vi gått 9-14 fast vi har gått hem så fort barnen vaknat. Idag är första gången jag lämnar Julia själv och och det har gått bra. Hon har t.o.m sovit UTAN mamma på dagis i 1 timme och 15 min. Av fröken fick jag höra att hon vinkat efter mig och sen lekt lite på gården. Min stora tjej, jag är så stolt. Hon hade ätit som en mygga aom vanligt men när hon fick sin NAN att sova på somnade hon som en stock. Jag blev kvar sist som förälder och när Julia vaknade mötte jag henne i dörren, lite blygt böjer hon ner huvudet och ger ifrån sig ett pruttljud med munnen och slänger sig om min hals. Dags att gå hem men Julia vill leka lite till. Hemma har hon varit snäll som ett lamm efter vällingen vid 17 och varit jätte mysig och gosig. Hon verkar må bra igen. Men äta vills fortfarande inte. Imorgon är det samma procedur och jag hoppas det går lika bra då men nu vet hon ju vad som ska hända… Jag och Marie Luks ska försöka hinna till Bromma Blocks och köpa lite fina underkläder. ÄNTLIGEN!!! Man ser ju inte riktigt ut som förrut direkt… För att skryta lite till om Julia så har hon sen inskolningen även sovit i spjälsängen varje natt utan problem. När hon vaknar på morgonen ligger hon och myser lite och sen när vi vaknar står hon i sin säng och bara tittar. Så har hon alltid varit. Lugn när hon vaknar och det är underbart. Ja jag ÄR stolt över min älskling som jag älskar över allt på denna jord. PUSS JULIA!

Detta inlägg publicerades i julia min älskling. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar