Jag vet vad som väntar!

Det var min kommentar imorse när jag hade jobbat mina 2 nätter och visste att idag får jag inte ens sova . Julia hostar fortfarande exakt hela tiden förutom någon period på 5-10 min som hon inte hostar. Dock har hon inte kräkts idag men det gjorde hon ordentligt hela dagen och natten igår.
Inatt DS med Thomas och jag jobbade. Hörs inget på lungorna, fick dock inhalera 1 gång. Sen var det lugnt till 03. Därefter har hon hostat o hostat och blöjan var snustorr efter 12 timmar.
16.00 var det sommaravslutning med dagis och det gick vi på trots att hon inte alls var på humör. Försökte filma men det gick inte så bra.
18.15 hade vi en tid till Solna Närakuten. Där träffade vi dr Camilla som ordinerade: minska ner kortisoninhalationerna. För hög dos kortison ger heshet och det har hon ju haft. Minska även airomir till 2 ggr per dag och så fick vi hostmedicinen Lepheton att ge. Därefter slutade hon hosta.
Vi hade därefter en tid till barnläkarmott i Solna, men med en ny doktor som vi aldrig träffat förr. Dr. Lewin! Äntligen fick vi information och vi fick ställa frågor i lugn och ro och blev inte heller ifrågasatta när det gäller uppfostran ! Jag var HELNÖJD! Vi bestämde att börja med singulairgranulat till Julia som ska dämpa hennes inflammation i luftrören. Hon ska med denna slippa hosta så fort hon springer lite grann och även slippa denna eländiga hostan som blir så jobbig vid förkylning. Dock finns en del biverkningar med denna såsom överaktivitet, rastlöshet, förändrat beteende/psyke och mardrömmar. Därför har jag inte velat prova den innan. Men okej det var värt ett försök och i såna fall får vi sluta.
Men jag kan säga redan nu att det är stor skillnad på Julia. Hon hostar jätte sällan nu. Det är sååå otroligt skönt för Julia att slippa denna hosta som alla hela tiden tror är helt vanlig förkylningshosta!!! Som sagt en mamma vet alltid bäst!!!
Trots mardrömmar och problemen med att få i henne medicinen så är det värt det! Till varje pris. Sen får vi se hur det blir vid en större förkylning men som det är nu har livskvaliteten ökat för oss alla. Allergi är det iaf inte, inte än iaf. Astma!

I skrivande stund har datumet hunnit bli 26/6 och jag påbörjade skrivandet 11/6 :-). Haft en liten bloggpaus!

Detta inlägg publicerades i julia min älskling, sömn, singulair. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar