Lördag!

Idag blev inte mkt som tänkt eller planerat.
Jag fick väcka lilla sessan för att sen stressa i oss frukost och åka iväg på första Funkykidz för i år!
Vi träffade Charlie som också går där och Julia blev så himla glad när hon såg hon. Jag kände hur det riktigt sprätte i kroppen på henne. Hon hade nog velat ge en kram.
Dansen började med som alltid upprop, ny namnbrosch, och ny skiva. Första låten ut var ”när kråkorna klappar takten”, sen ”nyss så träffa jag en krokodil”, sen ”små grodorna”. Det här är ju välkända låtar för barnen så Julia var ju överlycklig och både sjöng med och dansade. Vår showlåt handlar bl.a. om en katt och verkar faktiskt lite rolig. Showkostymen har hon ju redan sedan förra gången 👍.
Terminens skiva är mycket bättre än förra. Men ingen slår som vanligt den första skivan vi fick!

Efter dansen tänkte vi lista lite hemma men Julia ville inte åka mer bil och därmed inte åka till mormor heller. Nähä! Okej!
Då blev det en lugn fm hemma och lite inköp av mat. Pizza och äppelpaj med vaniljsås var på menyn.
Det blir riktigt bra med dubbel sats pizzadeg med jäst, hemkokt tomatsås, div pålägg och massor med ost. Mmmm

Under dagen provade jag att göra djurballonger till Julias kalas då småningom och det blev väl lyckat men höll bara 3 min. Ha ha.

20130209-230336.jpg

20130209-230350.jpg

20130209-230405.jpg

Helt oväntat blev det ett fikabesök hos grannarna. Barnen lekte så duktigt. Man såg att de hade riktigt kul ihop.
Och jag fick mysa med bebis 😃. Några leenden blev det iaf.

God natt imorgon natt 1/2.

Detta inlägg publicerades i julia min älskling. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar