37+3

Idag är det 17 dagar kvar till BF och på måndag 14 dagar.
Igår var jag på SPEC-MVC på Huddinge sjukhus för att diskutera igångsättning (induktion). Detta pga en signifikant ökning av mina titrar (anti- c antikroppar). De har ökat från 2 till 4 till 8 till 16 och genom en dubblerad ökning varje gång så betyder det att det är en signifikant ökning. Det finns ingen risk för mig men hos barnet om det får vara kvar längre i magen. Risken finns att hon blir dålig och att hon behöver ett blodbyte när hon kommer ut. Blir jag igångsatt nu så kanske hon bara behöver ”sola” lite. Det vet vi inte förrän hon kommer ut. Inte nog med det är ju som sagt levern påverkad och jag ligger i riskzonen för preklampsi, så det är flera olika anledningar till igångsättningen.
Jag fick välja på att bli igångsatt som idag eller på måndag och för allas parter, mest Julia, tror jag det blir bäst med måndag då hon kan leka på dagis om dagarna.
Troligtvis kommer förlossningen gå fort den här gången med eftersom jag med Julia öppnade mig från 4-10 cm på 1,5 timme efter amniotomin. Då hann jag inte med någon EDA vilket jag var besviken över (man missade 1 blodprov) men nu får jag EDA isatt innan man tar hål på hinnorna.
Allt kommer göras lugnt och metodiskt denna gång med tanke på vad jag fick gå igenom förra omgången. Det känns så bra!
Jag kommer stanna kvar 3-7 dar allt beroende på hur bebis mår.
Nu blir det sista helgen för mig med Julia och hon ska få all min uppmärksamhet. Vi ska göra lite knäck och lite annat pyssel.
När hon kommer och hälsar på oss på BB har hon en present med till syster och syster har en present till henne. Det blir nog bra men jobbigt för oss båda att vara ifrån varandra så pass länge.
Väskan är packad och jag är så redo jag kan bli och längtar efter både bebis och att få tillbaka min kropp igen.

Detta inlägg publicerades i julia min älskling. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar