2.5 månad

Helt otroligt vad fort det går! Nu är jennifer snart 3 månader och hon är så himla med utvecklingsmässigt sett. Hon ser på storasyster som sin stora idol när hon springer runt eller dansar. Härligt att se.
Rulla runt från mage till rygg gjorde hon senast idag 2 ggr efter varann. Hon är jätte stark i nacken och håller huvudet högt och väldigt länge. Jollret börjar bli mer och mer och hon är så himla go och snäll. Allt är helt annorlunda än med julia och det är inte för att hon var första barnet utan för att hon kom tidigare än tänkt. Jag ser det så himla tydligt nu med jennifer. Hon börjar tom ta på saker och griper tag och vill känna på allt. Nu i lördags när vi hade dop tog hon tag i wilmas hår och vägrade släppa. Hon vill ta på djuren som hänger ner från mobilen etc.
Inte nog med att utvecklingen är annorlunda, likaså tarmarna är igång mer eller mindre varje dag. Ingen kolik heller. Hon sover nätterna igenom eftersom hon snuttar på mig och jag valde att ha det så för att själv orka med allt. Det är ju mysigt också. Det är sista barnet och då vill jag att det ska funka med allt runtomkring också. Julia är viktigast i familjen just nu och det är henne jag försöker fokusera på och tänka på. Hon och jag behöver vara med varandra så mkt det bara går för Jennifer kommer ta så mkt tid av mig i perioder att det är viktigt att julia inte kommer i kläm eller känner att hon är i vägen. Hon vill ju inte ens sova över hos mormor eller för den delen vara där utan mig heller utan vill vara hemma med sina leksaker och med familjen.

Idag gjorde jag klart julias hand och fotavtryck genom att måla dem och ramen. Det blev jätte bra. Nu är det bara jennifers tur så fort hon släpper näven lite.
image

image

image

image

Detta inlägg publicerades i julia min älskling. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar