Julia 5 år

Oj jag har planerat i månader hur kalaset ska bli denna gång. Det har varit spännande och kul. Speciellt när jag hittat ställen där saker till kalas är lite billigare och saker man kan göra själv för att det inte ska bli hutlöst dyrt.
MEN! Så dök det upp en annons på nätet om att Elsa kan komma på besök! Ja då kunde jag inte hålla mig. Självklart ska elsa komma om jag har ett frostkalas. Sagt och gjort!

image

Muggarna gick fort att göra trots att det var första gången jag hade vinyl lager på lager. Dock är de inte så hållbara då de inte är ditbrända utan bara påsatta. Tips är att ha muggen som pennhållare istället.

image

Vi började dekorera flera dagar i förväg pga jennifer som går på fsk och så fort hon är hemma är hon såååå mammig.

image

Beställda från Kina! Sååå himla bra!

image

Självklart ska julia ha en 5:a om kompisarna också har det på sitt kalas.

image

Thomas har skrivit ut på jobbet. Tusen tack!  Men klippa fick jag göra själv. http:// www.sngrafiska.se
image
Den blev toppen.
image
Julia ville ha sin elsa klänning och peruk.
image
Jennifer hade kjol och supergirl body. 💖
image
image
Snöflingekakor.
image
Ville så gärna göra lite finare popcornstrutar. Sagt och gjort. Lätt som en plätt. Gäller bara att planera.

image
Sist av allt gjorde jag marsmallows klubbor med strössel på. Mest en rolig grej och jag tror barnen tyckte de med.
image
Ja tårtan har jag noga planerat. Nja iaf på ett ungefär hur den ska se ut. Jag ville att den skulle vara blå med snöflingor och julia ville ha alla frostfigurer på. Okej. Beställde figurerna från Kina. Beställde marsipan och utstickare och hallonmousse från kakburken http://www.kakburken.se . Fyllningen blev med hallonmousse och dumlefluff. Isen i bakgrunden gjorde jag för 3 dar sen och de höll sig men böjde sig snabbt när de stod i tårtan.
image
Jag ville ha smält is. Funderat i många banor kring både muggar el dricka ur små glasflaskor och olika typer av dricka. Det blev tillslut (efter provdricka här hemma) blåbärs bubbel.
image
Kalaset har börjat.
image
Altan, Gabriel, vincent, william,charlie, mahak, emilia, julia, miranda och isabella kalasade ihop.
image
En överraskning som hette duga blev elsa!
image
Här dansar de limbo.
image

image

image

Jennifer fattade ingenting.
image

Hon vågade inte dansa limbo.
image

Ansiktsmålning.
image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Det här var så skoj alltså!
Tack för ett lyckat kalas till alla!

Detta inlägg publicerades i julia min älskling, sn grafiska och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar